Zmiany wprowadzone w majowym Megapanelu (badanie popularności polskich witryn internetowych) pozwoliły na wydzielenie najpopularniejszych domen w polskim Internecie (a nie jak do tej pory tylko grup serwisów w ramach poszczególnych firm).
Ranking najpopularniejszych domen w Polsce (maj 2009):
1. google.pl
2. nasza-klasa.pl
3. onet.pl
4. google.com
5. Allegro.pl
6. wp.pl
7. YouTube.com
8. wikipedia.org
9. interia.pl
10. Gazeta.pl
11. Microsoft.com
12. wrzuta.pl
13. o2.pl
14. zumi.pl
15. blogspot.com
16. pf.pl
17. Blox.pl
18. otoMoto.pl
19. ceneo.pl
20. Money.pl
W pierwszej dwudziestce mamy aż 15 domen .pl, 4 domeny .com i 1 domenę .org.
Po szczegółowe informację związane z majowym badaniem Megapanelu zapraszam do artykułu Pani Bożeny Jaskowskiej w Internet Standard.
Autor said
i poza gazeta.pl nie ma żadnej domeny generycznej ;)
no, można jeszcze money.pl podciągnąć i dwuliterówki… czyli tylko 4 domeny, które byliby w stanie domeniarze zarejestrować są w top20,
zważywszy na to, że koszt generycznej domeny dla pozostałej 16 przy nakładach jakie ponoszone są na ów serwisy jest praktycznie nieistotny (a więc jakby chcieli to by sobie generyki kupili) zatem wnioski nasuwają się same ;)
Daniel Dryzek said
To prawda, że największe witryny zwykle nie mają domen generycznych. Chociaż ostatnie kroki chociażby Gazety właśnie wskazują, że warto inwestować w takie domeny (vel Sport.pl).
Z drugiej strony pomyśl ile osób i firm ma szansę być w pierwszej dwudziestce? Maksymalnie 20.. A ile jest firm, które prowadzą działalność w Internecie, nie mają olbrzymich budżetów na reklamę i domena generyczna bardzo by im pomogła? I właśnie do takich firm kierowana jest oferta dobrych domen generycznych.
Dobre domeny najczęściej kupują małe i średnie firmy – to może dziwić. Ale może w przyszłości właśnie te małe firmy będą duże. Małe i średnie firmy są bardziej elastyczne, umieją dostosowywać się do rynku. Duże firmy mam wrażenie, że jeszcze nie do końca wiedzą jak wykorzystać potencjał Internetu.
Autor said
Ranking tematyczny z megapanelu – dobre domeny generyczne *.pl to też te 5-10%, a są to już małe i średnie firmy. Podejrzewam, że za 5 lat ten stosunek będzie taki sam, albo i mniejszy bo generyków za wiele nie ma, a firm gotowych do wejścia do top w swoich kategoriach znacznie więcej.
Sceptycznie podchodzę do całego wtórnego rynku domenowego. Jestem zdania, że domeny można idealnie porównać do ‚złotych numerów telefonicznych’. Łatwiej je zapisać, podać, zapamiętać, i w zasadzie tylko tyle (zapewnye Ty powież, że to aż tyle ;)
Łukasz Chorzów said
To jest właśnie siła promocji własnego brandu. Warto inwestować w coś unikalnego. Tym bardziej, że domeny są bardzo tanie. Przekonałem się o tym robiąc ranking rejestratorów domen http://projektlukas.pl/ranking-domen-top-50-rejestratorow-wedlug-ceny-sprawdz-kupic/