Kulisy zakupu domeny SMS.pl

Artur SadowskiW poprzednim wpisie informowałem o sprzedaży domeny SMS.pl za blisko 74 tys. PLN. To największa jawna transakcja na polskim rynku domen w tym roku i jedna z większych w historii.

Dlatego postanowiłem nieco przybliżyć kulisy tego zakupu z perspektywy Nabywcy – Platformy SerwerSMS.plNa kilka przesłanych przeze mnie pytań zgodził się odpowiedzieć Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju.

DD: Jak Państwa firma postrzega cenę, za którą domena SMS.pl została nabyta? Jakim budżetem na zakup dysponowała Państwa firma?

AS: Domena jest warta tyle ile ktoś chce za nią zapłacić. Kwota którą wydaliśmy jest względnie wysoka, jednak jesteśmy pewni, że planowany zwrot z inwestycji zdecydowanie pokryje koszty tego zakupu. Cena wyjściowa była dużo wyższa, nie chcemy jednak ujawniać szczegółów transakcji oraz przebiegu negocjacji. Możemy powiedzieć tylko tyle, że w momencie kiedy padła propozycja zakupu domeny SMS.pl, już wiedzieliśmy, że stanie się ona naszą własnością, ponieważ idealnie pasuje ona do naszych planów biznesowych.

DD: Do czego domena SMS.pl będzie wykorzystywana? Jak SMS.pl może pomóc Państwa firmie?

AS: W tej chwili domena stała się głównym adresem naszej bramki SMS-owej, która do tej pory funkcjonowała w oparciu o zupełnie inny adres. Jeśli chodzi o docelowy projekt, to wymaga on jeszcze szeregu przygotowań. Myślę, że zawartość strony będzie sukcesywnie ewoluować, aż stanie się usługą/produktem, który zaplanowaliśmy. Oczywiście większość elementów projektu będzie „kręcić się” wokół komunikacji. To niestety wszystko co mogę powiedzieć w tej chwili, ponieważ na tym etapie jest jeszcze za wcześnie na szczegółowe przedstawienie planów, jakie wiążemy z zakupioną domeną.

DD: Kiedy została podjęta decyzja o zakupie domeny i jakie były pobudki?

AS: Jeśli chodzi o zakup domeny to nastawialiśmy się na ten zakup już od jakiegoś czasu. To naturalna kolej rzeczy, zajmujemy się głównie komunikacją SMS, więc od początku postrzegaliśmy domenę SMS.pl jako idealną z punktu widzenia naszego biznesu. Produkty oferowany przez Platformę SerwerSMS.pl skierowany jest do sektora B2B, inwestując w domenę SMS.pl postanowiliśmy również częściowo otworzyć się na konsumentów. Myślę, że to połączenie da nam „siłę rażenia”, której nie posiada żadna inna firma na rynku. Czas pokaże, jak rynek B2C będzie przyjmie nasze nowe pomysły.

DD: Czy to Państwo zgłosili się do właściciela czy może otrzymali Państwo ofertę nabycia tej domeny?

AS: To dosyć skomplikowana sprawa. Inicjatywa zakupu należała do nas, jednak sprawa nieco się przeciągnęła w czasie. Jednak ostatecznie z pewnym opóźnieniem i po przemyśleniu sprawy sprzedawca złożył nam propozycję.

DD: Czy w ramach transakcji została nabyta tylko domena czy baza zarejestrowanych użytkowników, emaili itp. ze starego serwisu również?

AS: Przedmiotem zakupu była tylko domena.

DD: Czy domeny generyczne typu SMS.pl mogą pomóc w prowadzeniu i rozwijaniu biznesu?

AS: Tak, na pewno, jeśli projekt będzie ściśle powiązany z tym czego szuka użytkownik. My dodatkowo planujemy nadać pewnej świeżości komunikacji SMS i tak jak wspomniałem wcześniej, będzie to projekt związany z szeroko pojętą komunikacją. Tymczasem zapraszam do korzystania z bramki SMS, która dostępna jest pod naszym nowym adresem www.sms.pl.

Daniel Dryzek

3 Komentarze »

  1. daniello said

    Szkoda tylko, że od kilku dni z tej strony nie można posłać SMS-a :(

  2. „Domena jest warta tyle ile ktoś chce za nią zapłacić.” – widać że człowiek jest pilnym czytelnikiem di.pl :)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: