Raport kwartalny NASK za Q3 2014

NASK opublikował raport dotyczący rynku .pl za trzeci kwartał 2014 roku. Poniżej najważniejsze informacje.

Stan na koniec września 2014 roku lub zmiana w III kw. 2014 r.:

– liczba domen .pl wyniosła 2 517 290

– przyrost nazw .pl w stosunku do II kw. 2014 roku: 26 014 domen

– 71,34% to domeny .pl, 22,22% to domeny funkcjonalne, np. com.pl

– 65,23% posiadaczy domen to przedsiębiorcy, 34,77% to osoby fizyczne

– liczba abonentów nazw .pl: ponad 942 tysiące

– liczba nowych rejestracji: 249 824 (+4324) (2 715 nazw dziennie)

– liczba transferów domen między rejestratorami: 44 530 (+2081)

– wskaźnik odnowień pozostaje na niskim poziomie 60,23% (+0,30%)

– 5 największych rejestratorów utrzymuje 68,59% (+0,76%) domen .pl

Na jednego abonenta przypadały średnio 2,67 nazwy .pl. 66,75% abonentów utrzymywało jedną domenę .pl, 14,48% dwie domeny. 1079 abonentów .pl (tj. 0,11%) było posiadaczami ponad 100 domen .pl, z czego 61
abonentów było posiadaczami ponad tysiąca domen z rozszerzeniem .pl.

Najwięksi rejestratorzy: (procentowy udział w utrzymywanych domenach .pl)

1. home.pl (24,38%) +0,43%
2. nazwa.pl (17,56%) +0,19%
3. rejestracjadomen.pl + hrd.pl (9,77%) +0,18%
4. Aftermarket.pl (9,30%) +0,14%
5. az.pl (7,58%) -0,18%
6. premium.pl (3,52%) -0,20%
7. Domena.pl (3,10%) -0,09%

W trzecim kwartale tego roku nie nastąpiły żadne poważne zmiany wśród liderów rynku. home.pl nieznacznie powiększa przewagę nad drugą firmą w zestawieniu nazwa.pl. Pozostali rejestratorzy utrzymują podobny udział procentowy jak w poprzednim kwartale, aczkolwiek da się zauważyć przyrosty u pierwszej czwórki i niewielkie spadki wśród kolejnych trzech firm (az.pl, premium.pl, Domena.pl).

Źródło: raport NASK

Autor: Daniel Dryzek

1 komentarz »

  1. mateuszkaminski said

    Dziwi zestawienie rejestratorów. Większość ludzi naprawdę tak bardzo lubi przepłacać?
    Tym bardziej, że średnio przypadają 3 domeny na głowę.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.