Trzy dni temu zastanawiałem się nad przyszłością serwisu Złapane.pl, a wczoraj Przemysław Bojczuk ogłosił, że serwis PPD.pl, który wcześniej zajmował się jedynie rejestracją i utrzymaniem domen, został rozbudowany o giełdę domen.
Nie ukrywam, że wiadomość tę przyjąłem z dużą satysfakcją :) Rynek domen w Polsce potrzebuje miejsc, gdzie sprzedawcy domen mogą się spotkać z nabywcami. Do tej pory jedyną liczącą się giełdą domen w Polsce był Aftermarket.pl. Konkurencja, w postaci PPD.p,l na pewno przyniesie dużo dobrego i podziała motywująco na rozwój tego typu usług w Polsce.
Według zapowiedzi właściciela serwisu – Złapane.pl z czasem zostanie „wchłonięte” przez PPD.pl. Obecnie trwają prace nad pełną integracją usług przechwytywania domen w serwisie PPD.pl.
Oglądając stronę PPD.pl widać, że zostało włożone dużo pracy programistycznej i graficznej, serwis został też przemyślany od strony funkcjonalnej i biznesowej. PPD.pl nie przewiduje, między innymi, wystawiania na giełdzie domen niezarejestrowanych w serwisie. Dzięki temu PPD.pl będzie mógł zagwarantować bezpieczeństwo transakcji sprzedaży domen.
Po niespełna dwóch dniach działania nowej giełdy domen, użytkownicy wystawili już blisko 400 domen na sprzedaż, trwa też prawie 100 aukcji domen. To dobry wynik i świadczy o tym, że dotychczasowi klienci PPD.pl bardzo pozytywnie zareagowali na nową usługę.
Ciekawym dodatkiem do giełdy domen jest opcja umożliwiająca bezpłatne założenie swojego portfolio domen (na bieżąco aktualizowany katalog wszystkich domen danego użytkownika). Wyglądem takiej strony z portfolio będzie można zarządzać – zmieniać szablony, modyfikować kod HTML, dodawać własne grafiki.
PPD.pl podjął też już pierwsze kroki mające na celu promocję domen znajdujących się na giełdzie. Chodzi głównie o dotarcie do firm, startupów, ale również inwestorów domenowych. Główne narzędzia marketingowe to artykuły prasowe, program partnerski, przekierowanie ruchu z domen. W niedalekiej przyszłości PPD.pl planuje również reklamę poprzez Google AdWords oraz inne kampanie reklamowe.
Do końca sierpnia nie będzie pobierana prowizja od transakcji zrealizowanych na giełdzie. Po tym okresie prowizja od sprzedaży domeny będzie wynosić 2 – 5% i może być uzależniona od rodzaju sprzedaży (aukcja, Kup Teraz itp.).
Życzę powodzenia w rozwoju nowego projektu, a szczególnie znalezienia skutecznych sposobów przyciągnięcia nabywców domen, również tych nie zajmujących się domenami na co dzień. Wtedy sukces PPD.pl będzie sukcesem wszystkich inwestujących w domeny.
czepol said
Piszesz, że po dwóch dniach na sprzedaż jest 400 domen. To dużo dosyć dużo, ale ile z nich okaże się na tyle wartościowych, że znajdą nowego właściciela? Bo z tego co kiedyś widziałem na dropped.pl (a później na aftermarkecie) to domen jest dużo, dużo więcej, a ułamek procenta z nich jest na tyle interesujący, że ktoś kupi domenę.
Daniel Dryzek said
Masz rację – wiele z wystawionych domen jest – mówiąc wprost – bardzo słabych. Z drugiej jednak strony trudno przewidzieć co się komuś spodoba. Giełdy domen jak na razie działają w ten sposób, że każdy może wystawiać co chce – jakość domen nie jest w żaden sposób weryfikowana czy filtrowana.